2. oldal / 9
Harmadik ütem
(2020. július-december)
A projekt második ütemében az alapozóképzésünk fejlesztésére helyeztük a hangsúlyt. Az új típusú projektoktatás elősegítését szolgálták a különböző alapműszerek (multiméterek, tápegységek) beszerzése és a leggyakrabban alkalmazott alkatrészek beszerzése műhelyeink számára. Az elméleti képzést támogató tabletek mind az alap-, mind a szakirányú képzésben jól használhatóak. A projektorok és nagyképernyős okos televíziók segítségével szintet tudtunk lépni a szemléltetés terén. A szakképzés korai szakaszában nagy hangsúlyt fektettek a szóbeli és szöveges utasítások értelmezésére. Ez nem csak a mindennapos munka során volt fontos, hanem egy nemzetközi csapat részeként a megbeszélések telefonos körkapcsolat révén gyakran csak a szóbeli kommunikációra tudtak támaszkodni. A korszerű technika nem csak a szakképzésben használt eszközöket technológiákat forradalmasította, hanem a szakemberek közötti kommunikációt is új szintre emelte. Ma már elképzelhetetlen egy konferencia valamilyen szemléltető eszköz használata nélkül. Általános eset egy megbeszélésen a kiegészítő monitorunk képének megosztása, a vita tárgyát képező részletek pontos bemutatása. Minden villamos műhelyünkben rendelkezésre áll az oktatóink számára a projektoros megjelenítés lehetősége, de van olyan műhelyünk is, ahol az oktató számítógépéhez két monitor, egy 70”-os smart TV és egy projektor is csatlakozik. Így tudjuk a tanulóinkat a 21. századi technológiára 21. századi módszerekkel tanítani. Nem idegenkedünk azonban a régi jól bevált módszerek használatától sem. Azért, hogy a hagyományos táblás írásmód és magyarázat lehetőségét meghagyjuk a projektorok motoros vásznakra vetítenek, így pl. a képeken látható műhelyben lehetőség van a TV+tábla, vagy TV+projektor egyidejű használatára.
|
|
70"-os TV és a 100"-os motoros vászon |
|
Moodle kurzusok a képernyőn |
|
TV-n kivetítve az iskola Moodle oktatófelülete |
|
Tanári munkaállomás |